Alarm antidiefstal nadiefstal AUTO - Welke systemen bestaan er?

alarm auto anti diefstal na diefstal verzekering alarmsysteem TT1 TT2 TT3 TT4 AT2 IA2 VV1 VV2 CJ1 CJ0 CJ2

ALARM : ANTI- EN NADIEFSTALSYSTEMEN VOOR VOERTUIGEN
 

Codificatie

Vroegere codificatie

Verklaring

Anti diefstal

Na diefstal

IM

VV1

Startonderbreker (belet het starten)

Anti diefstal systeem

IA2

VV2

Startonderbreker + sirène

Anti diefstal systeem

AL2

VV3

Enkel sirène

Anti diefstal systeem

AT2

CJ1

Vertrager

Na diefstal systeem

TT1

CJ0-autonoom

Detecteert via satelliet

Na diefstal systeem

TT2

CJ0-geïntegreerd

Detecteert via satelliet

Na diefstal systeem

TT3

CJ2-autonoom

Lokaliseert + brengt tot stilstand

Na diefstal systeem

TT4

CJ2-geïntegreerd

Lokaliseert + brengt tot stilstand

Na diefstal systeem

AT

After Theft system

TT

Tracing & Tracking

Autonoom

hiermee wordt het systeem automatisch ingeschakeld indien het voertuig wordt verplaatst met uitgeschakelde motor.

Geïntegreerd

hiermee wordt naast de autonome inschakeling, een bijkomend automatisch systeem ingeschakeld wanneer het voertuig start zonder dat de juiste uitschakelprocedure is gevolgd.

Wat is IM?

Startonderbreker / belet het starten

Dit beveiligingsniveau omvat een antidiefstalsysteem dat enkele seconden na het stilleggen van de motor automatisch wordt geactiveerd, zodat het voertuig nooit onbeschermd achterblijft. 
 

Wat is IA2?

Startonderbreker + sirène

Dit beveiligingsniveau omvat een IM antidiefstalsysteem en een geluidsalarm met perimetrische en volumetrische sensoren. Voor meer veiligheid wordt de perimetrische sensor van het geluidsalarm automatisch geactiveerd zodra men het voertuig verlaat. Naast de beveiliging laat dit systeem ook toe de deuren van op afstand te vergrendelen en te ontgrendelen.

Wat is AL2?

Dit beveiligingsniveau omvat een geluidsalarm met perimetrische en volumetrische sensoren. Het wordt gebruikt ter aanvulling van een origineel antidiefstalsysteem. Naast de beveiliging laat dit systeem ook toe de deuren van op afstand te vergrendelen en te ontgrendelen.
 

Wat is TT3?

Dit beveiligingsniveau omvat een satellietontvanger / zender die toelaat de exacte positie van de wagen te bepalen.

Wat is AT2?

Dit is een beveiligingsniveau waarbij de gebruiker zich kenbaar moet maken alvorens te kunnen vertrekken. Dit kan gebeuren door het intoetsen van een geheime code, maar ook door eenvoudigweg een kaartje op zak te hebben, waardoor het systeem u automatisch herkent. Gaat er iemand met uw wagen aan de haal, dan zullen de richtingaanwijzers na 1 minuut beginnen te knipperen, de claxon gaat toeteren en de motor valt uiteindelijk stil. 

Wat is TT4?

Dit systeem is een combinatie van de twee vorige systemen TT3 en AT2, en wordt doorgaans gevraagd voor duurdere wagens. Via de satelliet kan men de wagen zeer snel lokaliseren en indien nodig van op afstand stilleggen. Draait de motor niet, dan reageert de terminal op schokken en controleert via de satelliet de verplaatsing. Bij wegslepen of inbraak zal men de eigenaar waarschuwen en de verplaatsing van de wagen in de gaten houden om te kunnen ingrijpen.

Michelin (21/08-6/10)

 VRIJSTELLING FAMILIALE / BRANDABEX INDEXINDEX MATERIEELINDEX KOOPWAARVRIJSTELLING NATUURRAMPENCONSUMPTIEPRIJSINDEXNUMMERPLAAT VOORSPELLEN? Welke kentekenplaten worden nu uitgegeven in België? Welke plaatnummer vandaag? 

Verkoop nu uw auto